مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: بار ترافیکی بزرگراه‌های شمالی - جنوبی با گشایش تونل توحید کاهش یافت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ترافیک بزرگراه یادگار امام  و آیت‌الله سعیدی و همچنین معابر منتهی به هسته مرکزی شهر و محدوده تونل توحید کاهش یافته است.

تشکری هاشمی افزود: درمجموع با گشایش تونل توحید در 31 تقاطع تغییرات چشمگیری در حجم خودروها به‌وجود آمده و ترافیک در بسیاری از خیابان‌ها تسهیل شده است. معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: با گشایش تونل توحید در تقاطع شمال و جنوب خیابان آزادی با توحید، حدود 20 درصد ترافیک کاهش یافته و همچنین در تقاطع خیابان ستارخان با میدان توحید از غرب به شرق ترافیک 30 درصد کاهش داشته است.

تشکری هاشمی ادامه داد: در مسیر شمال به جنوب بزرگراه چمران در تقاطع میدان توحید نیز 40 درصد حجم ورودی خودروها به تقاطع کاهش یافته و در مسیر جنوب به شمال خیابان توحید در تقاطع با میدان توحید نیز 15 درصد از حجم ترافیک کاسته شده است.

وی از تمهیداتی سخن گفت که برای انضباط ترافیکی و تسهیل ترددها در این محدوده در دست اجراست. به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک، در خروجی جنوبی تونل توحید به‌دلیل وجود خروجی به خیابان امام خمینی تداخل حرکتی وجود دارد که در تلاشیم با مسدود کردن این مسیر حرکت‌های تداخلی را از بین ببریم و خودروها به سمت میدان حق‌شناس حرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به صف، خودروها در جایگاه سوخت،  در بزرگراه چمران، کندی ترددها را شاهد هستیم، به همین دلیل ایجاد مسیر پهلوگاه ویژه پمپ بنزین را در دست اجرا داریم تا خودروهای در صف، یک خط عبوری را در مسیر اشغال نکنند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: برای تسهیل ترددها و کاهش ترافیک در این محدوده رمپ جنوبی پل نصر نیز که معمولا مسدود بود برای حرکت خودروها از غرب به شرق بازگشایی شده است.

کد خبر 101193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز